martes, 27 de mayo de 2008

TREBALL INTERDISCIPLINAR/MULTIDISCIPLNAR

L'escola secundària és una etapa on l’adolescent, al terme de tres cicles escolars, ha de decidir cap a quina àrea productiva enfocar-se. A més a més, l'educació secundària és concebuda fonamental per al desenvolupament sa i integral de l'adolescent.

És sabut per tots que l'escola secundària sofreix una marcada crisi ja que les adequacions que haurien de formular-se en aquest nivell per a assolir la qualitat requerida per a l'alumne/a, tant acadèmicament com a nivell social, no s'han posat com deguessin en marxa., per tant, no s'assoleix fer tangible en aquesta etapa, la seva qualitat i pertinènça així com es presenten nombrosos conflictes.
Ja que l’escola és un agent importantísim en la socialització dels nostres adolescents, aquesta no pot tancar els ulls davant de problemes i conflictes del seu alumnat, que evidentment, influiran en el seu desenvolupamen escolar i la seva actitud vers l’escola.
Les transformacions que urgeixen de manera alarmant en l'educació secundària van des de la reestructuració acadèmic-curricular del nivell fins a la construcció d'una proposta de reforma estructural que tracti en gran mesura les diferents necessitats de la societat existent per tal de preparar millor als adolescents en les diferents dimensions bio-psico-socials, de manera integradora.En referència als docents resulta important ressaltar la importància dels implicats directament en el què fer educatiu.

Es fa necessària la contribució dels docents perquè l'alumne assoleixi una formació integral, i és llavors que cal reconèixer com fonamental els suports existents per a la capacitació d’aquesta tasca, amb el treball interdisciplinar i multidisciplinar, dins la mateixa escola, de diferents professionals (educadors, psicòlegs, sanitaris,..) per a la revalorarització de tots els aspectes que afecten als nois/es.

Els adolescents, des de la seva pròpia perspectiva, tenen una escassesa d'expectatives en el seu futur immediat, tant en la seva formació i estudis com en la seva qualitat de vida i futur, encara quan aquest no sigui tan immediat.

Per això, tots els esforços que el conjunt de la societat pugui realitzar en educació, i en particular en aquest nivell de l’escola, poden semblar insuficients per a atendre una demanda creixent que ara per ara, no ha assolit el nivell de cobertura i qualitat que es requereixen.
Defensar, reformar i enfortir la secundària és important per al desenvolupament comunitari ja que representa un dels espais més importants d'influència per a la joventut.

No hay comentarios: