jueves, 29 de mayo de 2008

"GENERACIÓ CLAUER" - "GENERACIÓN LLAVERO"

Per acabar, us animo a veure un video que trobo que és interesant, per tal de completar les nostres aportacions.
Tracta sobre la generació d’alolescents que ha estat anomenada “Generació clauer” o “Generación llavero”.

En ell se'ns aborden temes molt diversos que pertoquen a la vida dels joves i, que per tant, afecten a la resta dels ciutadans i la societat en el seu conjunt. Temes com l'absentisme escolar, l'assetjament escolar (bullying), la relació entre pares i fills, el nivell educatiu dels alumnes en l'etapa de Secundària, les motivacions i interessos dels joves, el paper de les TIC en la formació i la vida d'aquests, etc., en definitiva, s'aborden temes en referència a l'educació que entre tots els estem oferint.

Milers d'adolescents afronten a l'etapa més difícil de la seva vida, disposant de les claus de casa des de ben petits, per culpa del ritme de treball dels pares. Són xavals que entren i surten quan volen, que fan de la seva habitació el seu propi univers... que afronten una “independència prematura” i que busquen en l'institut, en el carrer o en Internet el que no troben a casa, experimentant de manera descontrolada.

El vídeo comença, llançant una sèrie de preguntes com: Què fan els fills adolescents quan els seus pares no els veuen?, Saben realment els problemes que tenen, els perills als quals s'enfronten?...
A quins perills s'enfronta un adolescent quan entra en Internet per a mantenir converses amb uns altres?

Els reporters han visitat instituts, on molts alumnes s'enfronten a un infern en el qual uns quants imposen la llei del més fort. Per primera vegada parlen davant les càmeres aquests nois que maltracten als seus companys i se senten orgullosos de les seves actitiuds. D’altra banda també s’han fet passar per una adolescent de 14 anys durant diferents dies connectant-se a la xarxa, on han rebut infinitat de proposicions sexuals.
A més a més, el programa ha realitzat un test entre alumnes d'instituts de diverses ciutats d'Espanya per a comprovar el seu nivell cultural.

Tots aquests aspectes (manca de normes i/o valors, falta d’atenció per part dels pares, la societat de consum, l’aparició de les TIC,…) influeixen en les posteriors conductes que exerceixen els adolescents tant en els instituts, com en la manera de relacionar-se amb els altres, en la forma de divertir-se, i en els mètodes que empren per a aconseguir les seves metes.

Com a futurs professionals de l’educació que serem hauriem de qüestionar-nos:
Què podem esperar d’aquests adolescents? Qui és el culpable d’aquesta situació? Se’ls està educant bé? Què és el que està fallant i on podem arribar?








No hay comentarios: