domingo, 1 de junio de 2008

PROMOTORS ESCOLARS.

La complexitat actual de l’escola reclama la col·laboració de professionals no docents, com ara els psicòlegs, infermeres, treballadors socials i m’agradaria insistir en la incorporació d’una nova figura, a la que ja vaig fer esment en l’anterior intervenció, que són els promotors escolars, aquest comentari vol fer referència i es vol relacionar amb el text “ altres educadors”, molt cops es parla, de la difícil integració dels alumnes estrangers a l’escola i del seu fracàs escolar, però, també cal tenir un compte una part de la població la qual molts cops descuidem i que tenen moltes dificultats socials i familiars que els entorpeixen el camí per poder assistir a l’escola, aquesta població és la ètnia gitana, la seva absència a l’escola, moltes vegades està determinada perquè la família veu com a única sortida el mon laboral dels adolescents i els joves, però en les noies encara s’accentua més ja que aquestes ni tan sols assisteixen a l’escola primària en la majoria dels casos ja que la seva família veu com a sortida la cura i manteniment de la llar.
La figura d’aquest nou professional, està destinada a la millora escolar dels nens/es adolescents gitanos, aquests professionals no fa molt que s’han incorporat a les escoles, però estan donant resultats molt positius en relació a l’assistència d’aquest col·lectiu als centres escolars, i així poder millorar la situació de semi- analfabetisme que pateixen, per una cultura que durant segles ha sigut d’una dinàmica exclusivament oral.
L’administració, a l’hora de especificar un perfil per a la figura d’aquest promotor escolar, va detallar que sempre sota les possibilitats de les que es disposes, que aquesta persona també fos d’ètnia gitana, amb uns estudis mínims per poder exercir un millor efecte i enteniment amb aquestes famílies.
Les situacions d’absentisme son tractades pel promotor escolar, que pot conèixer millor les causes i valorar millor les intervencions a fer, també té més facilitat d’accés a la família de l’alumne i aquesta li permet una millor integració i apropament, tot això fa possible que l’escola no sigui, com diu l’article només quatre parets i permet que hi hagi més relació i comunicació entre dos institucions que són clau en l’educació i aprenentatge dels nois/es.

No hay comentarios: